Certificering & kwaliteitskeurmerken
Altide voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen op het gebied van kwaliteitsmanagement, informatiebeveiliging en persoonsalarmering. Daarvoor werken wij met een kwaliteitssysteem om onze doelstellingen te behalen. Met het systeem zorgen we voor continue verbetering en borging van de kwaliteit van onze producten en diensten.
ISO 9001:2015
Altide heeft een ISO 9001:2015 certificaat en voldoet daarmee aan de internationale eisen op het gebied van kwaliteitsmanagement. Ons kwaliteitssysteem wordt jaarlijks getoetst door een geaccrediteerde, certificerende instelling.
We verbeteren continu door:
- het meten, monitoren van en sturen op onze (kwaliteits)doelstellingen
- interne en externe analyses
- het uitvoeren van interne en externe audits
- klant- en medewerkerstevredenheidsonderzoeken
- het leren van klachten en signalen van onze klanten en stakeholders
- minimaal één keer per jaar een evaluatiegesprek met opdrachtgevers en leveranciers
- een jaarlijkse toetsing van de Raad van Bestuur op de effectiviteit van ons kwaliteitsmanagementsysteem
WDTM Ketenkeurmerk
Het ketenkeurmerk alarmering (WDTM) laat zien dat alle betrokken organisaties in de keten van persoonsgebonden alarmeringsdiensten optimaal met elkaar samenwerken. Hierdoor is de gebruiker gegarandeerd van de hoogst mogelijke betrouwbaarheid en kwaliteit. Altide is gecertificeerd voor de rollen leverancier, zorgcentrale en aanbieder. De rol van installateur heeft Altide belegd bij installatiebedrijven. Voor alarmopvolging kan de cliënt zelf een indicatie aanvragen bij een thuiszorgorganisatie, Altide kan hierin ondersteunen.
Dit keurmerk geeft opdrachtgevers en klanten de garantie dat we aan de hoogst haalbare normen voldoen. Deze norm:
- helpt bij het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening;
- helpt bij het verbeteren van de kwaliteit van de interne organisatie;
- aantoont dat we aan de verplichte wet- en regelgeving voldoen;
- de zekerheid geeft dat we binnen de keten goed samenwerken;
- uiteindelijk altijd de klanttevredenheid centraal zet.

NEN7510
Informatie moet op steeds meer plaatsen beschikbaar zijn waardoor nieuwe eisen aan de vastlegging en opslag van cliënt- en patiëntgegevens worden gesteld. De steeds verder gaande digitalisering van de gezondheidszorg maakt een optimale informatiebeveiliging noodzakelijk.
Met de NEN7510-certificering laten we zien dat medisch servicecentrum Altide voldoet aan alle eisen op gebied van informatiebeveiliging. Het betekent dat we hoge eisen stellen aan de beschikbaarheid, exclusiviteit en integriteit van onze informatie. Hiermee bewijzen we dat we de continuïteit van onze informatievoorziening waarborgen en eventuele gevolgen van beveiligingsincidenten beperkten.
NIS2
Bij Altide nemen we digitale veiligheid uiterst serieus. Daarom zijn wij officieel geregistreerd als NIS2-entiteit, conform de Europese richtlijn voor netwerk- en informatiebeveiliging (NIS2). Deze registratie bevestigt dat Altide behoort tot de organisaties die een essentiële rol spelen in de digitale infrastructuur van de zorgsector. Onze NIS2-registratie betekent dat wij:
- voldoen aan de zorgplicht: we treffen passende technische en organisatorische maatregelen om onze digitale systemen te beschermen.
- voldoen aan de meldplicht: we rapporteren relevante cyberincidenten tijdig aan de bevoegde instanties.
- voldoen aan de registratieplicht: we zijn opgenomen in het nationale entiteitenregister via het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC).
Voor onze klanten biedt dit extra zekerheid: Altide werkt volgens de hoogste normen op het gebied van digitale weerbaarheid en informatiebeveiliging. Zo dragen wij actief bij aan een veilige en betrouwbare zorgketen.