Spring naar inhoud

Persoonsalarmering opzeggen

Wilt u de persoonsalarmering opzeggen? Dat kunt u doen via onderstaand formulier. 

  • Afhankelijk van het type apparaat, verschilt de retourprocedure. Daarover informeren wij u zodra u dit formulier hebt ingevuld.
  • Het abonnement voor de persoonsalarmering stopt zodra de apparatuur in goede orde voor retour is ontvangen (tenzij het apparaat gekocht is).
  • Hebt u ook een sleutelkluis? Deze moet retour als u deze huurt. Daarvoor ontvangt u van ons de retourinstructie. Is de kluis gekocht? Dan hoeft deze niet teruggestuurd te worden. 

Opzeggen persoonsalarmering

Gegevens van gebruiker persoonsalarmering (cliënt) 

Geboortedatum

Gegevens contactpersoon

Vul hieronder de gegevens in van degene met wie wij contact kunnen opnemen om de opzegging in orde te maken.

Alle velden gemarkeerd met een * zijn verplicht.

Veelgestelde vragen

Wilt u de persoonsalarmering opzeggen? Dat kunt u doen via het opzegformulier op onze website. Afhankelijk van het type apparaat, verschilt de retourprocedure. Daarover informeren wij u zodra u dit formulier hebt ingevuld.

Altide streeft ernaar om uw retourinstructie zo snel mogelijk per e-mail naar u toe te sturen. Dit gebeurt normaal gesproken binnen 2 werkdagen. Check ook altijd u spam-mail. Mocht u hulp nodig hebben, dan staan wij klaar om u te ondersteunen. 

De retourkosten betaalt u zelf.

Wij versturen geen bevestiging van ontvangst van retour door de servicepartner. Mocht u vragen hebben over de status van uw retour, neem dan contact met ons op. Bewaar altijd uw verzendbewijs dat u krijgt bij de pakketdienst (zoals PostNL). Met het verzendbewijs kunnen wij de status controleren. 

U moet het volgende retour versturen: 

  • het apparaat
  • de hals- en/of polszender 
  • de adapter

Doe dit in een stevige doos en bied het aan bij uw pakketdienst. Bijvoorbeeld PostNL. Vraag om een verzendbewijs. 

Wanneer een pakket niet is binnengekomen bij de servicepartner kan Altide u om het verzendbewijs vragen. U kunt dan aantonen dat het pakket daadwerkelijk is verstuurd naar het retouradres. Het retourbewijs kan ons en u dus helpen wanneer er iets misgaat met het retour sturen van de apparatuur. 

Als er iets misgaat met het verzenden van de apparatuur, kunnen wij het abonnement afsluiten op basis van het verzendbewijs.

Wanneer onze leverancier alle apparatuur in goede staat heeft ontvangen, stopt de automatische incasso vanaf de eerstvolgende maand wanneer er geen gebruik meer wordt gemaakt van de apparatuur. 

Voorbeeld: de apparatuur is 20 mei retour gekomen bij de servicepartner, dan stopt de incasso per 1 juni. Is er onterecht geïncasseerd, neem dan contact met ons op zodat we het kunnen oplossen.

Nee, het is niet mogelijk om de alarmering tijdelijk stop te zetten. Mocht u vragen hebben over uw abonnement, neem dan contact met ons op voor verdere assistentie.