Persoonsalarm bestellen
Een veilig gevoel
Je moet er toch niet aan denken: je valt en kunt niet opstaan. Ook kun je niemand waarschuwen. Gelukkig is er persoonsalarmering. Daarmee kun je gemakkelijk alarm slaan. Met één druk op de knop. Zodat er zo snel mogelijk iemand bij je is om te helpen. Vrijwel altijd binnen 30 minuten. Een veilig gevoel.
Zo werkt persoonsalarmering
- Er is iets met u aan de hand. U drukt op de alarmknop.
- De zorgprofessional van medisch servicecentrum Altide vraagt wat er aan de hand is via de spreek- en luisterfunctie.
- Als u hulp nodig hebt, dan schakelt de zorgprofessional van Altide die in. Dat kan een naaste of bekende zijn (mantelzorger) of een professionele hulpverlener (uw thuiszorgorganisatie). Wilt u dat een professionele hulpverlener bij u komt, dan hebt u hier in de meeste gevallen een indicatie van de wijkverpleegkundige voor nodig.
- De hulp komt bij u, vrijwel altijd binnen 30 minuten.
Abonnement en vergoeding
Bij Altide sluit u een abonnement af voor het persoonsalarm. 24 uur per dag zitten hier ervaren zorgmedewerkers klaar om uw alarmoproep te beantwoorden. Belangrijk als elke seconde telt!
Mogelijk kunt u de kosten voor het abonnement van het persoonsalarm gedeeltelijk vergoed krijgen. Dat hangt af van uw aanvullende verzekering bij uw zorgverzekeraar. Verandert u van zorgverzekeraar? Controleer of die een contract heeft met Altide. Wellicht komt u anders niet meer in aanmerking voor een vergoeding.
Voor persoonsalarmering werken wij samen met o.a. Groene Kruis Ledenorganisatie. Want bent of wordt u lid van de ledenvereniging, dan krijgt u korting op de apparatuur en/of installatiekosten.
Wij informeren u graag over de mogelijkheden. Bel daarvoor met onze Klantenservice: 088 980 09 53 (op werkdagen van 8.00-12.30 uur). Of stuur een e-mail.
Tijdelijk nieuw uitbelnummer
Op dinsdag 2 september 2025 verhuist de alarmcentrale van Altide naar een nieuwe technische omgeving. Hierdoor is ons technische systeem nog betrouwbaarder en veiliger.
Als een cliënt op de knop van het persoonsalarm drukt, schakelen wij hulp als dat nodig is. Daarvoor bellen wij naar een thuiszorgmedewerker of mantelzorger. Vanwege de technische verhuizing bellen wij tijdelijk met andere telefoonnummers dan u gewend bent. U ziet dan niet meer het bekende nummer 088 980 09 60, maar een van deze twee nieuwe nummers:
- 0593 74 52 00
- 0593 74 52 01
We verwachten binnen enkele weken weer terug te schakelen naar het bekende 088-nummer.
Kies de persoonsalarmering die bij u past
Persoonsalarm Thuis (vast)
- Gebruik voor in en om uw woning (eigen kavel) en als u regelmatig alleen thuis bent.
- Als u hulp nodig hebt wanneer u op de alarmknop hebt gedrukt, kan een thuiszorgmedewerker of een naaste of bekende bij u komen (afhankelijk van uw thuiszorgorganisatie).
- Als u een vaste internetaansluiting in de woonkamer hebt, dan wordt de apparatuur daarop aangesloten. Hebt u geen vaste internetaansluiting in de woonkamer, dan maakt uw persoonsalarm via een aparte SIM-kaart verbinding met het medisch servicecentrum.
- Kleine, lichtgewicht alarmknop om uw hals of pols. De keuze voor een polsbandje of halskoord maakt u als de monteur bij u is.
- Altijd te dragen, u hoeft het apparaat niet op te laden.
- Waterdicht, kan ook onder de douche.
- Zorgcentrale zorgt voor hulp.
- U huurt de apparatuur: alarmknop en ontvanger.
- Extra alarmknop voor huisgenoot mogelijk.
- 24/7 service op apparaat.
- Abonnement elke maand opzegbaar.

Persoonsalarm Overal (mobiel)
- Voor gebruik in huis en buitenshuis, waar u zich dan ook bevindt.
- Als u hulp nodig hebt wanneer u op de alarmknop hebt gedrukt, kan een naaste of bekende bij u komen. Keuze uit:
- Horloge
Inclusief o.a. 230V/5V USB-oplader en lang oplaadsnoer - Button
Inclusief o.a. 230V/5V USB-oplader en halskoord.
- Horloge
- Door een simkaart in het apparaat is uw locatie zichtbaar in een gekoppelde mobiele app, die uw naaste of bekende moet installeren op zijn/haar smartphone.
- Stabiel 4G nodig.
- Geen installatie thuis nodig.
- Gemiddelde levensduur: 2 jaar.
- Minimaal 3 keer per week opladen (met een lege accu kunt u niet alarmeren).
- Handige alarmknop met spreek- en luisterfunctie.
- Waterdicht, kan ook onder de douche (niet in bad of zwembad).
- Zorgcentrale kan voor hulp zorgen.
- U koopt de apparatuur: horloge of button mét toebehoren.
- Service tijdens kantoortijden.
- Abonnement elke maand opzegbaar.
- Apparaat kan mogelijk storen met een pacemaker.

Toegang tot de woning
Uw hulpverlener moet snel en gemakkelijk uw woning kunnen binnenkomen. Maar u kunt waarschijnlijk zelf de deur niet opendoen. Een sleutelkluis biedt uitkomst. Dit is een klein kastje waarin u uw sleutel hangt. Beveiligd met een code. Alleen hulpverleners met de code kunnen uw huis in. Komt er iemand van de thuiszorg na een alarmoproep? Dan is een sleutelkluis vaak verplicht. Kan er alleen een naaste of bekende komen? Dan kunt u diegene ook een sleutel van uw huis geven.
Testmelding
Regelmatig maakt uw alarmapparaat zelf een testmelding om aan te geven dat het apparaat goed werkt. Dit gebeurt automatisch: u merkt er niets van. Blijft de melding uit? Dan zoeken wij uit waarom. Natuurlijk nemen wij dan contact met u op. Heeft u toch zelf twijfels over de verbinding? Dan kunt u zelf een testmelding doen. Doe dit niet vaker dan één keer per drie maanden en doe dit het liefst op maandag, dinsdag of woensdag. Mocht er een storing zijn, dan kunnen wij dit in de loop van de week voor u oplossen.
Spreekluisterverbinding
Wanneer u op de alarmknop drukt en wij u niet kunnen horen via de spreekluisterverbinding, dan bellen wij u op uw (huis)telefoon. Als u die niet beantwoordt, schakelen wij hulp in. Bijvoorbeeld van uw mantelzorger of de thuiszorg. Dus ook wanneer het onverhoopt niet lukt een spreekluisterverbinding tot stand te brengen, dan nog bent u verzekerd van hulp.
Extra zender aanvragen
Wilt u een extra polszender of halszender aanvragen? Bijvoorbeeld voor uw partner of degene met wie u samenwoont. Belt u dan met de administratie om dit aan te vragen. Aan een extra zender zijn maandelijkse kosten en eenmalige installatiekosten verbonden. De Klantenservice kan u hier meer over vertellen: 088 980 09 53 (op werkdagen van 8.00-12.30 uur).
Bekijk relevante informatie
- Download Flyer | Keuze persoonsalarmering Thuis (vast) of Overal (mobiel) | Sociale opvolging pdf 1,6 MB
- Download Flyer | Persoonsalarmering Thuis (vast) | Sociale opvolging pdf 683 kB
- Download Flyer | Keuze persoonsalarmering Thuis (vast) of Overal (mobiel) pdf 1,6 MB
- Download Flyer | Persoonsalarmering Thuis (vast) pdf 682 kB
- Download Flyer | Persoonsalarm - Een veilig gevoel: informatie voor uw mantelzorger pdf 2,1 MB
- Download Flyer | Keuze sleutelkluis Puck of Keyguard pdf 1,1 MB
- Download Flyer | Puck-sleutelkluis pdf 575 kB
- Download Flyer | Keyguard-sleutelkluis pdf 553 kB
- Download Flyer | cKeypin-sleutelkluis pdf 329 kB
- Download Handleiding | Installatie Lifewatcher met opvolging door zorgcentrale pdf 683 kB