Spring naar inhoud

Verpleegkundige triage

Altijd een verpleegkundige op afstand aanwezig

Verpleegkundige bereikbaarheid is essentieel in elke zorgorganisatie. Hiervoor hoeft de verpleegkundige niet altijd fysiek aanwezig te zijn. De BIG-geregistreerde verpleegkundig zorgcentralisten van medisch servicecentrum Altide staan namelijk 24/7 op afstand klaar voor triage en advies.

Onze verpleegkundigen zijn getraind om klinisch te redeneren en triageren op afstand. Zo assisteren en ondersteunen ze de zorgmedewerker op een zorglocatie wanneer dat nodig is: 24 uur per dag, 7 dagen per week. Op die manier zijn de cliënten in jouw organisatie altijd voorzien van verpleegkundige expertise. Op deze manier wordt zorg efficiënt ingezet en de kwaliteit van de eigen zorgprofessionals verhoogd. Zo bieden we ook een filterfunctie voor de inzet van een arts.

Waarom je kiest voor een verpleegkundige op afstand

  • Effectieve inzet van artsen
  • Verhogen kwaliteit eigen zorgprofessionals
  • Sparringspartner voor eigen zorgprofessionals

Zo doen we dat

  • Al onze verpleegkundigen zijn BIG-geregistreerd. Daarmee mogen zij triage uitvoeren bij complexe en acute zorgvragen.
  • De verpleegkundig zorgcentralisten werken met nauwkeurig opgestelde protocollen die afgestemd kunnen worden op jouw organisatie.
  • Onze centralisten kunnen vanuit jouw database of systeem werken of we koppelen ons systeem aan die van jouw organisatie. Dat kan met alle merken. Zo hebben onze zorgprofessionals toegang tot het ECD inclusief de rapportage.
  • We richten een telefoonlijn speciaal voor jouw organisatie in.
  • We leggen alle communicatie vast. Alle gesprekken en overige communicatie zijn dus traceerbaar.
  • Het medisch servicecentrum is 24/7 bereikbaar.

Vorige week hielp ik ’s nachts een bewoner naar het toilet. Ter hoogte van zijn kuit zag ik een donker plekje op zijn pyjama, precies op de plek waar hij een wond heeft. Ik vroeg of hij meer pijn had. Dat was zo, al de hele dag. Er zat een flinke vochtplek op het verband. Het leek mij goed om het verband te verwisselen, maar ik wilde graag even overleggen. Via de tablet heb ik met beeld gebeld met een verpleegkundige van Altide. Ik kon haar direct de wond laten zien. Ze vond het goed dat ik contact had opgenomen en was het eens met mijn voorstel. Ze adviseerde ook alvast een berichtje te sturen naar de wondverpleegkundige en de bewoner een pijnstiller te geven. Fijn, zo’n overleg midden in de nacht. Ik ging met een zeker gevoel aan de slag.

Op zoek naar een andere dienst?

We denken graag met je mee voor een passende oplossing.