Ervaringen en klachten
Elke dag zijn we bezig om onze cliënten de beste en meest passende zorg te leveren. Hierbij proberen we altijd rekening te houden met persoonlijke behoefte en voorkeur. Toch kan het voorkomen dat een cliënt ergens ontevreden. Wij vinden het belangrijk dat cliënten of naasten dit met ons delen ook al kan dit soms moeilijk zijn. Door uw onvrede te bespreken kunnen wij actie ondernemen om de klacht op te lossen. Daarnaast leren wij graag van de ervaringen, zodat we onze zorgverlening kunnen verbeteren.
Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Bijvoorbeeld over de bejegening of behandeling. Ook kan er iets zijn misgegaan tijdens de dienstverlening. Door ons dat te laten weten, kunnen we samen naar een oplossing zoeken. Uw feedback is van onschatbare waarde: zo kunnen wij leren van uw ervaringen en onze zorgverlening verbeteren.
Bespreek uw onvrede
U kunt uw onvrede het beste direct met de betrokken zorgverlener of de klantadviseur bespreken. Zij zijn zeker bereid het gesprek met u aan te gaan. Zo'n gesprek biedt u de kans om uw onvrede te uiten en de medewerker kan een toelichting geven. Dit is vaak de kortste weg naar de oplossing van een klacht of incident.
Niet opgelost?
Komt u er samen met de betrokken medewerker niet uit? Of vindt u het moeilijk om het gesprek met betrokkenen aan te gaan? Dan kunt u hieronder online ons formulier invullen.
Onze klachtenregeling
Onze klachtenregeling is voor bedoeld voor cliënten die rechtstreeks gebruikmaken van onze diensten. Hierin leest u hoe wij omgaan met uw klachten en wat u hierin van ons mag verwachten.
Zorgorganisaties
Deze klachtenregeling is voor cliënten die zelf gebruik maken van de dienstverlening en daarvoor een abonnement of contract bij Altide hebben. Cliënten die zorg ontvangen van een andere zorgorganisatie, kunnen een eventuele klacht indienen bij de eigen zorgorganisatie. Maakt u als zorgorganisatie gebruik van onze diensten en is er iets misgegaan? Of wilt u een klacht indienen? Bespreek dit met uw klantadviseur of mail uw klacht naar onze binnendienst.
Alle klachten en incidenten worden zorgvuldig geregistreerd. Hiermee kunnen wij ook aanbevelingen doen aan het management om maatregelen te treffen. Zo leren we van de klachten en ervaringen die u met ons deelt. De klachtenregeling is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de cliëntenraad van Altide.
Lukt het niet om met de zorgverlener of klantadviseur tot een oplossing te komen of bespreekt u uw klacht liever met iemand anders? Dan kunt u een klacht sturen naar de Raad van Bestuur van Altide of contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris (zie gegevens hieronder).
Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Willeke Dijkstra
t 06 23 59 56 39
e klachtenfunctionaris@altide.nl
Postadres:
Medisch servicecentrum Altide
t.a.v. Willeke Dijkstra, klachtenfunctionaris
Postbus 200
9410 AE Beilen
Positieve ervaring? Vertel het ons!
Hebt u juist een positieve ervaring met Altide of een van onze medewerkers? Laat het ons weten! Stuur daarvoor een e-mail naar onze binnendienst.