Helpdesk voor de zorg
De servicedesk zorgtechnologie helpt
Stel je voor, je krijgt een tablet waarvan je de aan- en uitknop wél kunt vinden, maar hoe start je ook alweer het gesprek met een zorgverlener? Of je had als zorgprofessional nét de sensorenset goed ingeregeld op het dag-nachtritme van de cliënt, wil hij ineens twee uur later naar bed vanwege een voetbalwedstrijd ...
Technologie helpt, maar in de praktijk werkt het soms anders. De randvoorwaarden voor het gebruik van technologie zijn daarom minstens zo belangrijk als de techniek zelf.
Voor het maken van een veilige en betrouwbare digitale of technische omgeving is het fijn om dag en nacht een beroep te kunnen doen op technische ondersteuning van een zorgprofessional. Iemand die snapt dat jouw werkgeluk mede afhangt door werkende techniek, om vlekkeloos de toch al krappe nachtdienst door te komen. Een professional die jou ontzorgt.
Bij Altide ondersteunen we zorgorganisaties en leveranciers van hulpmiddelen bij de 'storingsdienst' binnen en buiten kantooruren. Onze centralisten geven de instructies en overbruggingsadviezen zelfstandig. Ook kunnen wij de servicemonteur aansturen.
In de praktijk
Ondersteuning bij overgang naar online behandelen
ZCN ondersteunde patiënten van diverse GGz-organisaties met de overgang naar online behandelen en beeldbellen. Eerder kregen deze patiënten een fysieke behandeling, maar door corona was dat niet meer mogelijk. ZCN ondersteunde met de overgang naar een online behandeling door telefonisch contact op te nemen met de patiënt en daarover uitleg te geven. Zo nodig assisteerde de centralist bij het installeren, inloggen en het gebruik van beeldbellen.
Technische ondersteuning bij telemonitoring
Met een technische servicedesk ondersteunt ZCN de Antonius Zorggroep in Friesland bij thuismonitoring van COPD-patiënten en patiënten met zwangerschapshypertensie. Als deze patiënten vragen hebben over de apparatuur waarmee zij hun lichaamswaarden monitoren, dan helpen de verpleegkundig zorgcentralisten van ZCN met advies over instellingen van het apparaat, gebruik van de app of webapplicatie. Eerder al ondersteunde ZCN de Antonius Zorggroep met monitoring bij COVID19-patienten. Deze vorm van monitoring krijgt nu dus een vervolg in het reguliere zorgproces.