Spring naar inhoud

Beeldzorg

Laagdrempelig en toegankelijk

Zorgvragen komen vaak tegelijkertijd. Je cliënt heeft je eigenlijk net nodig op het moment dat er krapte in het team is. Of je bent minutenlang onderweg om even achter de deur te kijken of alles goed is met de cliënt. Met steeds minder zorgmedewerkers komen deze situaties steeds vaker voor. Met beeldzorg kan iedere cliënt toch de zorg krijgen die gewenst en nodig is en wordt de druk op zorgverleners verminderd.

Beeldzorg is voor cliënten een laagdrempelige en toegankelijke manier om zorg te krijgen. Het vergroot de zelfstandigheid van thuiswonende cliënten en zorgt voor vervanging van of aanvulling op de dagelijkse zorg. Dit zorgt voor meer eigen regie bij de cliënt en het bespaart voor je medewerkers reistijd. De cliënt ziet op de tablet of smartphone de zorgverlener met wie die op dat moment spreekt. Dat maakt het persoonlijk. Via beeldzorg kan onze centralist warme zorg bieden en inspelen op de zorgvraag.

Beeldzorg ondersteunt bij

  • Verpleegkundige handelingen
    Wond- en stomazorg, injecteren, katheteriseren
  • Persoonlijke zorg
    Steunkousen aantrekken, ondersteuning bij de maaltijd
  • Begeleiding bij dagelijkse structuur en mentale gezondheid
    Medewerkers van Altide kunnen zowel de cliënt als de mantelzorger ondersteunen via beeld.

Met beeldzorg ondersteunen we je zorgmedewerkers op verschillende manieren

  1. Volledig overnemen: Altide zorgt voor een totaalpakket voor geplande en ongeplande zorg voor je cliënten.
  2. Overnemen op specifieke onderdelen: Bijvoorbeeld alleen de geplande oproepen, of juist alleen de ongeplande hulpvragen. Of wanneer je medewerkers niet beschikbaar zijn. 
  3. Overnemen op specifieke tijden: Altide wordt je achterwacht op de tijden die je wenst en sluit aan op de werkwijze en processen van jouw zorgorganisatie, eventueel als overloop. 

Zo doen we dat

  • In ons medisch servicecentrum is 24 uur per dag, 7 dagen per week een ervaren zorgprofessional beschikbaar.
  • Volgens het zorgplan zoeken medewerkers van Altide contact met de cliënt. Dat kan variëren van alleen op afroep tot meerdere keren per dag volgens afspraak.
  • Na het zorgmoment rapporteert de zorgprofessional van Altide de bevindingen in het cliëntdossier. Doordat wordt samengewerkt in het cliëntdossier, werken verschillende zorgverleners op een efficiënte manier samen.
  • Met één druk op de knop staat de cliënt in veilige verbinding met een van onze zorgcentralisten. Dat kan via verschillende platforms. Wij werken samen met Compaan, CareScreen, Enovation Zaurus en Mobiléa.
  • Wij ontzorgen van a tot z: van intake en instructie tot zorgverlening en monitoring.

We helpen een oudere mevrouw met dementie bij het klaarmaken van haar maaltijd tussen de middag. Wij bellen en geven instructie. In de tijd dat de maaltijd in de magnetron staat, maken wij een praatje met haar. “Hoe gaat het met u, wat gaat u doen vandaag?” Het is belangrijk dat ze elke dag iemand spreekt. Onze zorg gaat veel verder dan alleen de instructie.

Op zoek naar een andere dienst?

We denken graag met je mee voor een passende oplossing.