Spring naar inhoud

Storing treft meldbank alarmering Altide | Opgelost

De storing is opgelost

Als gevolg van de storing van vanochtend (15 mei) is gebleken dat een aantal analoge alarmkastjes niet of slechts gedeeltelijk binnenkomt op onze meldbank. Dit is een mogelijk risico voor analoog geprogrammeerde vaste persoonsalarmering. 

Update 15 mei 16.30 uur

Inmiddels is de storing verholpen. Alle alarmen komen zoals gebruikelijk op onze meldbank binnen.

Update 15 mei 14.00 uur

Het grootste gedeelte van de alarmmeldingen komt weer zoals gebruikelijk binnen op onze meldbank. Daarmee lijkt de storing grotendeels verholpen. We monitoren of alle meldingen nu weer binnenkomen en ondernemen actie waar nodig. 

Update 15 mei 13.00 uur

We zijn erachter dat dit komt door een storing in een onderdeel van de server van KPN. Samen met KPN zijn we op dit moment bezig het probleem te verhelpen. Wij doen er alles aan om de storing op te lossen en de gevolgen van deze storing zo veel mogelijk te beperken. Zodat alle alarmmeldingen weer zoals gebruikelijk bij ons binnenkomen en wij cliënten snel en adequaat kunnen helpen.

Update 15 mei 9.40 uur

Beste relaties, 

De storing is gelukkig opgelost. 

De alarmen van de persoonsalarmering en medicijndispensers komen vanaf nu weer zoals gebruikelijk bij onze meldbank binnen. Alarmen die vanochtend binnen hadden moeten komen, komen nu vertraagd bij ons binnen. Ook deze handelen wij alsnog af.

Update 15 mei 9.00 uur

De storing lijkt veroorzaakt te worden door een storing in de firewall. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Update 15 mei 8.30 uur

Sinds vanochtend (15 mei 2025) hebben wij te maken met een storing in onze netwerken en systemen. Hierdoor kunnen wij de meldbank voor de alarmen van persoonsalarmering en medicatie-uitgifte niet bereiken. 

Wanneer cliënten op de knop van hun persoonsalarm drukken, ontvangen wij deze alarmen op dit moment niet. Ook de alarmen van medicijndispensers krijgen wij momenteel niet binnen.

Wij doen er alles aan om de storing op te lossen en de gevolgen van deze storing zo veel mogelijk te beperken. Zodat alle alarmen zoals gebruikelijk bij ons binnenkomen en wij cliënten te woord kunnen staan.