Spring naar inhoud

Compaan

Beeldbellen tijdens coronacrisis

Het is een van de grootste problemen in de zorg: een tekort aan zorgmedewerkers. Je cliënt heeft je eigenlijk net nodig op het moment dat er krapte in het team is. Of je bent minutenlang onderweg om even achter de deur te kijken of alles goed is met de klant. Met steeds minder zorgmedewerkers komen deze situaties dan ook steeds vaker voor.

Uit ervaring weten wij dat veel zorg ook prima via beeldbellen te realiseren is. De verpleegkundigen en verzorgenden van Altide zitten dag en nacht klaar om via beeldbellen vragen van jouw klanten te beantwoorden of onderdelen van het OMAHA-zorgplan op afstand uit te voeren. Van het maken van een praatje over hoe het gaat tot het ondersteunen bij zelfzorgtaken. Zoals het meekijken bij insuline spuiten of coachen bij ziektebeelden. Altide is er altijd als het nodig is, voor geplande of ongeplande zorgmomenten.

Regie weer bij je cliënt

Beeldzorg heeft vele voordelen. Je legt de regie weer bij de cliënt, je kunt samen met ons de drukte in je team opvangen en de cliënt kan op ieder gewenst moment ondersteund worden. Beeldzorg is echt het voorbeeld van: “op afstand wat kan, dichtbij wat moet”.

Ik ben 79 jaar en diabetespatiënt. Ik kan heel goed zelf insuline spuiten, maar het schermpje van de pen kan ik niet meer zo goed lezen. Vroeger kwam hiervoor speciaal een zuster langs. Maar sinds ik kan beeldbellen, hoef ik niet meer thuis te wachten tot zij er is en kan ik eten wanneer ik wil.

Beeldzorg in coronatijd

Corona vraagt om ingrijpende maatregelen. Maar ook ontstaat er ruimte voor mooie alternatieven. In een paar weken leverden Sensire en Altide samen zorg op afstand bij bijna 400 extra klanten via ouderentablet Compaan. Samen met Sensire maakten onze zorgprofessionals een vlog over beeldzorg in coronatijd.

Zorg op afstand tijdens coronacrisis