Mediq
Mediq en Altide verlengen samenwerking
Mediq en Altide verlengen hun samenwerking. Daarmee zijn patiënten en zorgprofessionals van Mediq ook in de toekomst verzekerd van 24/7 ondersteuning door medisch servicecentrum Altide. ‘De expertise en flexibiliteit van Altide zijn van hoog niveau’, benadrukt Aziza Djemili, Head of Customer Care Center bij Mediq. ‘Reden genoeg om onze samenwerking voort te zetten.’
Mediq is leverancier van medische hulpmiddelen en innovatieve zorgoplossingen. Van diabetes-, stoma-, continentie- en luchtwegzorg tot medische voeding, wondzorg, infuustherapie en medische en facilitaire hulpmiddelen. Om de miljoenen patiënten en zorgprofessionals 24/7 de beste zorg te kunnen leveren, bundelde Mediq in 2019 de krachten met Altide. Altide levert zorg op afstand aan honderdduizenden cliënten en patiënten van ruim 200 zorgorganisaties in heel Nederland. Sindsdien beantwoordt Altide de telefoontjes die buiten kantoortijden bij Mediq binnenkomen. Marijke Nijpels, relatiemanager bij Altide: ‘Spoedaanvragen nemen we meteen in behandeling, de afhandeling die daaruit voortkomt én de reguliere aanvragen worden de volgende dag door Mediq zelf opgepakt.’
Medisch geschoold
Aziza Djemili is zeer te spreken over de dienstverlening vanuit Altide. ‘Je kunt je voorstellen dat het verlenen van zorg nooit stopt. Als er bijvoorbeeld midden in de nacht een storing optreedt bij een infuuspomp, moet die meteen worden opgelost. Patiënten zijn hier in veel gevallen afhankelijk van. De professionals van Altide zijn goed in staat om op afstand storingen en foutmeldingen te verhelpen.’ Daarmee benoemt zij de kracht van dit medisch servicecentrum. ‘Medewerkers van Altide zijn medisch geschoold en kunnen de zorgvragen van onze patiënten en zorgprofessionals goed beoordelen. Daarmee onderscheidt Altide zich wezenlijk van andere aanbieders.’
De relatiemanager van Altide bevestigt die woorden. ‘Onze centralisten hebben een verpleegkundige of verzorgende achtergrond’, vertelt Marijke Nijpels. ‘Ze spreken de taal van patiënten en zorgprofessionals, ze weten waar ze over praten. Dat schept vertrouwen.’
Opschalen
Niet alleen de expertise en de 24/7 bereikbaarheid van Altide gooien hoge ogen. Het Head of Customer Care Center van Mediq is ook zeer te spreken over de flexibiliteit van het medisch servicecentrum. ‘Als we een toename van telefoontjes buiten kantooruren verwachten, is Altide in staat snel op te schalen. Op die manier blijft de wachttijd beperkt en kunnen we de beste zorg blijven leveren aan patiënten en de zorgprofessionals die voor hen zorgen.’
Continu verbeteren
Mediq en Altide blijven zich inspannen om hun samenwerking verder te ontwikkelen. ‘Continu verbeteren dus’, verwoordt Aziza Djemili. Een goed voorbeeld van procesoptimalisatie betreft een nog betere afstemming van de digitale systemen. ‘We gaan het aantal handmatige handelingen verminderen, zodat er meer tijd overblijft voor de patiëntenzorg.’ Daarbij is het belangrijk om de korte lijntjes tussen Mediq en Altide te bewaken en snel te blijven schakelen, vindt Marijke Nijpels. ‘Ook in de toekomst blijven we elkaar scherp houden.’
Meer mens
Dat Altide en Mediq samen blijven optrekken is goed nieuws voor patiënten en zorgprofessionals. ‘Met deze samenwerking optimaliseren we onze ondersteuning aan mensen in hun thuissituatie én ontzorgen we onze zorgmedewerkers’, verzekert Aziza Djemili. ‘Zo kunnen mensen zich minder patiënt voelen en meer mens.’
Over Mediq
Iedere dag rekenen miljoenen patiënten en zorgprofessionals die voor hen zorgen op de levering van medische hulpmiddelen en innovatieve zorgoplossingen van Mediq. Hiermee ondersteunen we mensen in hun thuissituatie en ontlasten we zorgmedewerkers. Als betrouwbare partner van patiënten, zorgorganisaties en zorgverzekeraars focust Mediq voortdurend op het verbeteren van de zorguitkomsten en de betaalbaarheid van de gezondheidszorg. Mediq is in 1899 opgericht en actief in 13 Europese landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht.