Altide blikt in jaarverslag terug op 2024
Zorg op afstand, altijd dichtbij
Medisch servicecentrum Altide heeft het jaarverslag over 2024 gepubliceerd. In deze publieksversie laten we zien hoe we met zorg op afstand bijdragen aan toegankelijke en beschikbare zorg in heel Nederland.

Bij medisch servicecentrum Altide staan achter de cijfers altijd mensen: onze medewerkers, cliënten en klanten. Daarom beginnen wij dit jaarverslag over het jaar 2024 met een woord van dank en waardering. In de eerste plaats aan onze medewerkers. Afgelopen jaar was een jaar dat in het teken stond van samenwerking over onze drie locaties, integratie en het werken aan gezonde financiën. Ondanks dat het een bewogen jaar was, stonden onze medewerkers elke dag klaar voor al die cliënten, patiënten en zorgprofessionals in heel Nederland.
Ook een woord van dank aan de ruim 200 zorgorganisaties voor wie wij vanuit ons medisch servicecentrum klaarstaan met zorg en hulp en aan onze partners. Samen werken we elke dag aan de beste zorg voor jullie cliënten en patiënten. Dank voor het vertrouwen!
Integratie en financiën
Het jaar 2024 stond in het teken van de verdere integratie na de fusie in 2022 en het werken aan de financiële situatie. In dit jaarverslag over 2024 lichten we deze integratie en de ontwikkelingen bij Altide toe.
We zijn er trots op dat we voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen op het gebied van kwaliteitsmanagement, informatiebeveiliging en persoonsalarmering. Daarvoor zijn in 2024 de hercertificeringen voor het gehele bedrijf behaald: ISO 9001:2015, NEN7510 en Ketenkeurmerk persoonsalarmering (WDTM). Dat verdient een groot compliment voor alle collega’s die zich hiervoor hebben ingezet.
Diensten en IT samenvoegen
In 2024 is gestart met de uitvoering van de meerjarenstrategie 2024-2026 van Altide. Hieraan is vormgegeven door de verdere integratie. Zo werden meer en meer diensten en IT-platforms/-applicaties samengevoegd. We gingen over naar één salarissysteem, één systeem voor roosteren en het functiehuis is opnieuw ingericht. Ook is de nieuwe telefooncentrale op alle drie de locaties geïmplementeerd en de beide universele meldbankontvangers in Varsseveld en Beilen/Veldhoven zijn succesvol samengevoegd.
Dank voor de fijne en constructieve samenwerking en je betrokkenheid bij onze organisatie. Wij wensen je veel leesplezier, jouw reactie wordt zeer gewaardeerd!