Spring naar inhoud

Vierstroom Zorg Thuis

Door samenwerking met Altide altijd bereikbaar

Sinds 2014 verzorgt medisch servicecentrum Altide de telefonische bereikbaarheidsdiensten voor Vierstroom Zorg Thuis. Deze samenwerking bevalt zo goed dat beide organisaties hun contract hebben verlengd. ‘Protocollen worden zorgvuldig nageleefd en onze cliënten zijn tevreden’, benadrukt Reina van der Haas, zorgcentralist bij Vierstroom Zorg Thuis. ‘De professionals van Altide doen hun werk goed, dus we hebben geen enkele reden om over te stappen naar een andere aanbieder.’

De bereikbaarheidsdienst van Altide beantwoordt alle telefoontjes die dagelijks tussen 17.00 en 7.30 uur bij Vierstroom binnenkomen. Deze ondersteuning geldt ook in het weekend en op feestdagen. ‘Oftewel 365 dagen per jaar’, vat Reina samen.

Het betreft telefoontjes die bij het algemene toegangsnummer van Vierstroom binnenkomen plus alle telefoontjes naar de 42 wijkteams. ‘Het gaat in totaal om circa 1200 oproepen per maand’, weet Marijke Nijpels, klantadviseur bij Altide. 

Naleving protocollen

Niet spoedeisende vragen (zoals ‘Hoe laat komt de zuster?’) handelt Altide zoveel mogelijk zelf af. Kampt een cliënt met een lekkende stoma of losgeschoten katheter, dan schakelt de triagist van Altide een wijkverpleegkundige van Vierstroom in.

Bij de beantwoording van de telefoontjes hanteert Altide de zorgprotocollen van Vierstroom. ‘De kwaliteit van de bereikbaarheidsdienst valt en staat met protocollen én de wijze waarop die worden nageleefd’, benadrukt Reina. ‘Ook in dat opzicht zijn we heel tevreden.’

Protocollen worden zorgvuldig nageleefd en onze cliënten zijn tevreden

Geheim

Volgens Reina merken cliënten van Vierstroom niets van de ondersteuning vanuit Altide. ‘Zij worden op dezelfde manier te woord gestaan als overdag, in de beantwoording en afhandeling van telefoontjes bestaan geen verschillen.’

Het geheim van goede samenwerking schuilt volgens haar in goede communicatie en wederzijds vertrouwen. ‘Dat is de basis’, vindt de zorgcentralist van Vierstroom Zorg Thuis. ‘Afspraak is afspraak, we weten wat we aan elkaar hebben.’

Veel expertise

Ook de korte lijntjes met het medisch servicecentrum worden gewaardeerd. ‘Mijn mailtjes naar Altide worden altijd snel en adequaat beantwoord’, aldus Reina. ‘En omdat Altide een totaalpakket aan zorgdiensten levert, beschikken zij over veel expertise. Ze denken graag met ons mee en ze delen hun kennis met ons. Dat is een bijkomend voordeel.’

Ook klantadviseur Marijke Nijpels koestert de nauwe samenwerking met Vierstroom Zorg Thuis. ‘Trouwe en tevreden klanten geven mij veel voldoening, daar word ik blij van.’

Over Vierstroom Zorg Thuis

'Vierstroom biedt zorg en ondersteuning die passen bij de wensen en levensfase van onze cliënten. Wij hechten veel waarde aan onafhankelijk blijven tijdens het ouder worden. Vierstroom Zorg Thuis, Hulp Thuis, Verpleeg Thuis en Ledenservice vormen samen Vierstroom, dat onderdeel is van Fundis. Wij geloven in behoud van kwaliteit van leven in elke levensfase. Van hulp in huis en persoonsalarmering tot verpleging en zorg aan huis. Onze medewerkers zijn regionale experts in ondersteuning, zorg en service. We zijn actief in het gebied van Woerden via Gouda tot Zoetermeer en van Capelle aan den IJssel tot Schoonhoven. En met verpleeghuiszorg aan huis ook in Oss. We zijn betrouwbaar, persoonlijk en hebben altijd aandacht voor de wensen en behoeften van onze cliënten.'

Meer informatie